ДОБРО ДОШЛИ У ОСНОВНУ
МУЗИЧКУ ШКОЛУ “Божидар Трудић”
Провера музичких способности састоји се из провере одређених области:
(кликни на наслов)
… и остале дечије песме по избору детета
Члан 58.
Основно музичко образовање траје од четири до шест година и остварује се у и остварује се у два образовна циклуса, у складу са наставним планом и програмом и Школским програмом. Изузетно, основна музичка школа може да остварује и програм средњег музичког образовања и васпитања. Дужина трајања школовања у школи зависи од главног предмета који који ученик изучава и за који стиче основно музичко образовање, а може бити од четири до шест година .
Шестогодишње образовање садржи програм образовања за ученике инструменталних класа : Клавир, гитара, виолина, хармоника, флаута, кларинет и саксофон.
Четворогодишње образовање за ученике класе соло певања.
Упис ученика у ОМШ
Члан 59.
У основну музичку школу може да се упише дете и ученик основне и средње школе који положи пријемни испит за утврђивање музичке способности, у складу са планом и програмом наставе и учења основног музичког образовања и васпитања.
На пријемном испиту за утврђивање музичких способности за упис у основну музичку школу проверава се нарочито : слух (мелодијски и хармонски), музичка меморија, осећај за ритам, као и психолошка способност детета. Пријемни испит полаже се пред комисијом коју чине три наставника школе. Пријемни испит полаже се током априла,мај, јуна и августа месеца у роковима које школа( педагошки колегијум и наставничко веће) одреди. Резултати пријемног испита треба да се објаве најкасније у року од 10 дана од дана завршетка последњег термина пријемног испита у јуну месецу.
У први разред основне музичке школе може да се упише ученик који на пријемном испиту постигне најмање 40 бодова, а на основу ранг листе коју школа сачињава у складу са потребним бројем ученика.
Ученик који није завршио први циклус основне музичке школе може да се упише у други циклус након положеног испита за проверу знања.
Ученик основне музичке школе може да настави стицање музичког образовања и васпитања по јединственом школском програму за таленте, ако се утврди да има изузетне музичке способности.
За све додатне информације можете нас контактирати на 026 317490 или путем мејла sekretarbtrudic@gmail.com (за Смедеревску Паланку).
Попуњене и потписане обрасце можете послати на горе наведену адресу
Образац пријаве за припремни разред
Образац за пријемни Паланка, Плана
Образац пријемни Лапово
Образац пријемни Петровац
Образац пријемни Свилајнац
Као део опште културе, упознавање класичне музике је прилика да се деца сретну са музиком која најчешће није заступљена у масовним медијима. Упознавање и бављење класичном музиком, између осталог, учи нас да квалитетно организујемо своје слободно време.
Музика може имати велики значај у развоју личности детета.
Развијањем музичких способности, код детета се развија низ посебних способности, које могу бити од вишеструког значаја како у детињству, тако и касније током живота.
Развојем слуха, вида, интелигенције, пажње, моторике, вербалног изражавања, способности читања, учења страних језика, математичке и креативне способности, као и социјалне прилагодљивости, емотивно-естетски живот детета у многоме се може обогатити.
Резултати до којих су дошли научници јасно говоре у прилог значаја музике за музички и општи развој детета. Пожељно је да родитељи од најранијих дана обезбеде својој деци музички подстицајну средину са искуствима која ће позитивно утицати на развој њихове способности мишљења.
Психолози Шо (Shaw) и Рошерова (Raucher) доказали су да је музика од велике користи у процесу образовања и развоја мозга. Слушањем класичне музике побољшавају се памћење и концентрација, а учење свирања неког инструмента показује да се увећава специјално (просторно) расуђивање, координација покрета и расподела пажње.
Класична музика побољшава меморију, креативност, продуктивност и повећава мождану активност.
Певање или свирање дувачког инструмента може да побољша дисање и делимично помаже људима који имају проблема са плућима, као што је астма или хронична опструктивна болест плућа. Зато болница у Лондону чак нуди часове певања пацијентима са дисајним проблемима.
Певање помаже људима да дишу ефикасније, користећи стомачне мишиће како би узимали дуге, дубоке удахе.
Ново немачко истраживање је показало да људи који свирају дувачки инструмент, имају знатно мање шансе да развију слип апнеу, поремећај који изазива хркање и прекид дотока кисеоника током сна.
Утицај музике на телесно, ментално, емоционално и духовно стање људи познат је одавно, а сада је и научно потврђен. Амерички истраживачи открили су позитиван утицај Моцартове музике на математичку интелигенцију и оријентацију у простору код деце, а познати британски виолиниста Јехуди Мењухин тврди да музички талент дугује родитељима који су певали и свирали пре него што се родио.
Истраживање је показало да је песмица “Твинкл, Тинкл…”, коју су хоспитализована деца слушала, спречавала ритање и плач.
Др Мишел Одент верује да труднице имају природну потребу за певањем свом детету, а у прошлости су жене широм света увек певале успаванке својој деци и бебама.
Основна музичка школа “Божидар Трудић”
Радно време школе
Понедељак -Петак 08-19 часова
Субота 08-15 часова
Недеља – затворено